top of page

Biała Podlaska - opłatek 06.01.2017

W święto Trzech Króli, czyli 06.01.2017 delegacja związkowców NSZZ "Solidarność" Oddział Wołomin w siarczystym mrozie udała się do Białej Podlaskiej na spotkanie opłatkowe.

Wyruszyliśmy z Wołomina o godz. 13.30. aby dotrzeć do miejsca przeznaczenia na godz. 16.00 (ok. 200 km. jeżeli weźmie się pod uwagę miejscowości z których zabierałem koleżankę i kolegów).

W zajeździe jeździeckim, w pięknym lokalu, którego właściciel był jednym ze sponsorów uroczystości, spotkali się związkowcy z kilku Oddziałów NSZZ "Solidarność" Region Mazowsze tj. Wołomin, Mińsk Mazowiecki i Łuków, a także poszczególne KZ. "S" Oddziału Biała Podlaska.

Spotkanie otworzył gospodarz Pan Marek Pniewski - Przewodniczący Oddziału Biała Podlaska, który przy tej okazji podsumował rok 2016 w działalności Rady.

Następny mówcą był Zastępca Przewodniczącego Region Mazowsze kol. Waldemar Dubiński, który nawiązał do sytuacji jaka panuje w kraju, a także osiągnięć Związku w ubiegłym roku min. do obniżenia wieku emerytalnego, stawce minimalnej 13. zł/h. podwyższenia minimalnego wynagrodzenia do 2.000. zł. miesięcznie, czy 500+.

Po jego wystąpieniu, głos zabrał ksiądz duszpasterz Ludzi Pracy Stanisław Chodźko. Prosił zebranych o modlitwę za Polską, gdyż rozpoczynający się rok 2017, jest rokiem szczególnym ponieważ zbiega się z okrągłymi rocznicami min. 100 Rocznica Objawień Fatimskich. Prosił również mnie o to, czy Oddział Wołomin mógłby zrobić wystawę poświęconą bł. księdzu - Jerzemu Popiełuszce? - odpowiedziałem, że tak.

Następnie ksiądz Stanisław rozdał zebranym książeczki o księdzu Jerzym, pobłogosławił opłatek - chlebek, zaintonował kolędę i złożył życzenia związkowcom.

Po tej ceremonii nastąpiło łamanie się symbolicznym opłatkiem wśród zebranych związkowców, składanie sobie życzeń a następnie zasiadanie za stoły do spożycia wigilijnych potraw.

W tym miejscu chciałbym podziękować Radzie NSZZ "Solidarność" Biała Podlaska i kol. Markowi Pniewskiemu za zaproszenie nas, wspaniałą atmosferę towarzyską i podlaską gościnność a którą żadna równać się nie może.

Oddział Wołomin reprezentowali:

kol. Dorota Lewandowska,

kol. Andrzej Jusiński,

kol. Tadeusz Dąbkowski i ja, który delegację zebrałem, zrobiłem zdjęcia, całoś ćmateriału opracowałem i umieściłem na stronie internetowej Oddziału Wołomin.

Józef Radzio


Wyróżnione posty
Ostatnie posty
Archiwum
Wyszukaj wg tagów
Nie ma jeszcze tagów.
Podążaj za nami
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page